torsdag 20 november 2008

Bra jobbat!!!

Jag regisserar julshow. Premiär i morgon, fredag. Vi har jobbat hårt. Mycket hårt. 12 timmar igår. Det går bra. Hasse Andersson är härlig. Alla kämpar hårt. Genrep idag. Allt snurrar i huvudet.
Att regissera julshow är som att lägga ett pussel. Bara det att pusselbitarna kommer från olika pussel. Och man får försöka lägga ett så snyggt pussel som möjligt ändå. 1000 bitar. Och vissa bitar är jätteömtåliga och andra passar inte alls in. Och det är olika format och material. Men det är de bitar jag har. Sätt igång och lägg.
Igår körde vi igenom allt och jag tycker att jag lagt ett snyggt pussel. Det föreställer väl inget, men det är snyggt. Fattas lite bitar här och där. Men det är ett charmigt och färgglatt pussel.
Herrejeeeesus vad jag är trött i huvudet. Alla fick ledigt på förmiddagen idag för annars hade allt brutit ihop. Man måste var mycket psykologisk när man lägger pussel med ömtåliga människor och konstnärssjälar som pusselbitar.

Inga kommentarer: