söndag 23 november 2008

Föredrag och Postens seniorer

Upp tidigt efter premiärfest. Lite för trött.
Satte mig i bilen för att köra till Göteborg. Snö och is, men det var bra saltat på E6an. Mycket slask dock.
Studiefrämjandet i Göteborg hade Teaterdag för amatörteatrar. Fyra olika föredrag och jag hade 2 x en timme föredrag om standup. Tiden flög iväg och det var jättespännande. Folk var genuint nyfikna och intresserade och jag berättade om branchen, min egen karriär, punchtekniker och gav lite exempel på hur jag arbetar på scen. Bra respons. En av de yngres kommentar: "Du e grym". Grymt. Nöff.
Efteråt hoppade jag direkt i bilen och nu hade det torkat upp på vägen. Körde raka vägen till Helsingborg och Postens seniorer. Ett hundratal herrar och damer över 60 år. Goa och glada. Snitsiga gubb-bandet Domnivet lirade i sina smokingar. När jag kom dit spelade de just Ett Glas Öl av HasseoTage. Precis den låten hade jag tänkt köra (med Tre Flugor-text) i min föreställning. Frågade dem om de kunde tänka sig att kompa mig lite senare och de var såklart intresserade.
Efter huvudrätten körde jag ett skönt set på 45 minuter. Fick fantastiskt bra hugg och var lugn och fin hela vägen. Avslutade med att kalla in Domnivet och jag fick sjunga Ett Glas Öl med skönt gung.
Vilken härlig avslutning på en lång dag!

Inga kommentarer: