söndag 30 augusti 2009

Ordlista (standup i Helsingborg)

The Tivoli: rockklubb i Helsingborg som arrangerat standup sedan februari 1997. Då debuterade jag och jag har varit med på de allra flesta standupkvällar som The Tivoli arrangerat. Från och med nu kör The Tivoli standup varje onsdag på nya scenen som heter Cirkus (rund scen). Det är en headliner, en konferencier (oftast jag) och en supportakt. Inga rookies. Jag bokar komikerna på uppdrag av The Tivoli. Inträdet brukar ligga på ca 100-150 kr.
En proffsklubb.

HECK: en rookieförening i Helsingborg som alla kan gå med i. Arrangerar workshops och standup-kvällar. HECK arrangerar bl.a. rookiekvällar på The Tivoli i Vinylbaren, oftast med en supportkomiker eller headliner som avslutar kvällen. De kör även i Höganäs och kanske framöver i Ängelholm och Landskrona. Jag är passiv medlem i HECK men stöttar dem och förmedlar kontakter till komiker om det behövs. HECK når man via http://www.heck.se/. Det är ofta gratis inträde eller ca 40 kr. Rookieklubb.

Verandan: The Tivolis utomhusscen som de sommartid arrangerar standup på med gratis inträde. Jag brukar boka alla komiker och HECKs aktiva får alltid minst en tid var. Blandat proffs och rookies.

Cirkus: The Tivolis nya scen med proffs-standup. Rund scen med publik runt om. Mysig lokal.

Vinylbaren: mindre scen där HECK brukar arrangera rookie-standup.

Stora salen: där har The Tivolis standup varit sedan 1997 till 2009 då Cirkusscenen byggdes.

Bra arrangerat: The Tivolis och mitt varumärke! Alltid en bra konferencier. Alltid!

Bra publik: standuppubliken på The Tivoli.


Stora salen, troligtvis 2001.

Inga kommentarer: