fredag 26 november 2010

Klackarna i taket i Falkenberg

Efter en dryg timmes körning till Falkenberg kom jag till Falkbergets restaurang för FABOs julfest och möttes av denna syn:


Folk stod upp på stolarna och sjöng med i Uffe Crix schlagertävling. Hög stämning, kunde varit skrämmande och oroväckande för mitt uppdrag, men det var inget fylle så jag blev riktigt sugen. Julbordet avslutades med gröt och då var det min tur. Jag fick finfin lyssning och framförallt publikpratet gick bra. Men jag gjorde också några småmissar och timingen haltade bitvis. Ibland var det lite försiktigt och förr hade jag blivit stressad av det, men nu vet jag att det beror mycket på att det inte går att få samma hugg med bara prat som med ett schlagerparty. Och mycket riktigt fick jag också rejäla applåder och fick göra extranummer. Ett extranummer där jag fick total blackout och kom av mig i Windows-låten. Men det blev bara roligt.
Efteråt fick jag många snälla och berömmande ord och då går hemresan lättare.
Nu har jag såklart postgigvakenhetssyndrom men hoppas somna snart.
Ser faktiskt fram emot söndag, för då skall jag dricka den första glöggen!

Inga kommentarer: