torsdag 25 november 2010

Kurser i standup

Jag har haft sommarkurser på Fridhems Folkhögskola i Svalöv i tre somrar nu och nyss blev det klart att det blir en fjärde! Jag skall ha en "introduktionskurs" och en "steg 2-kurs".
Jag kan verkligen rekommendera sommarkurserna på Fridhem, det är hur kul som helst och man lär sig också mycket.
Introduktionskursen kan man gå om man inte gjort någon standup alls, eller kanske har gått en kurs innan, för mig eller Oredsson eller någon annan. Förra året var det vääääldigt bra fart i intokursen och alla fick ut mycket matnyttigt. Till introkursen gäller "först till kvarn" och det släpps i början av januari. Närmare bestämt den 5 januari kl 16 enligt hemsidan.
Steg 2 är för den som vill ta det ett steg längre och som vill satsa och kört en del standup. Feedbacken här är lite mer personlig och kanske något mer krävande för deltagarna. Till denna kursen har jag ett "intag" för att få en så jämn grupp som möjligt, just för att den är mer krävande, så då skriver man, i samband med ansökan, ett brev till skolan och presenterar sig och sina ambitioner med standupen.

För övrigt har jag haft några workshops under hösten, både som ledare och deltagare, och det funkar verkligen. Det kommer fram nytt material och man utvecklas. Så om ni är ett gäng som håller på med standup, tveka inte att arrangera en helg och så kan jag komma som workshopsledare.

Inga kommentarer: