torsdag 25 november 2010

Söderpunkten

Temat för kvällens föreställning blev: ändra efter hand. Jag hade gjort en setlista men den höll jag mig inte alls till utan jag läste publiken och ändrade mig efter hand. Jag är nöjd med resultatet för det blev verkligen en föreställning anpassad till publiken.
Jag hade riggat eget ljud och ljus nere på Café Krook och publiken bestod av butiksanställda på Söderpunktens affärer. Många unga tjejer, en publik som skulle stressat mig förut men nu kunde jag hitta material som funkade.
Extra kul var att killen som har klädbutiken där jag köpt mina stretchjeans var där och jag kunde berätta att jag inleder numera varje föreställning med att prata om honom och jeansen. Det blev mycket härochnu.
Efter föreställningen insåg jag att inte kört flera saker som jag ville köra, men så blev det. Ikväll blev det så. Så blev det.
För övrigt är det vinter och snö och jag får skrapa bilen för första gången på många år. Garaget är fullt av möbler och grejor pga husförsäljningen. Det är bara att anpassa sig och skrapa på...
I morgon blir det två gig med sjukt olika förutsättningar. Bara att anpassa sig och...

Inga kommentarer: