måndag 7 februari 2011

DHS

Det känns lite politiskt inkorrekt att använda ordet handikappad, men nu använder de det ordet själva i De Handikappades Samarbetskommité, så då gör jag det också. För övrigt är just handikappsorganisationerna en djungel av komplicerade förkortningar, men det är ett ämne för ett annat inlägg.
Idag uppträdde jag på DHS på Ringstorp och ett femtiotal personer hade hörsammat inbjudan. Min föreställning var enda punkt på programmet, förutom fika (semla), och jag körde ganska exakt 45 minuter. Medelåldern på publiken får väl beskrivas som hög och bland annat satt en härlig man på 86 bast längst fram. "Men jag känner mig som tjugo", som han sa.
Jag kände mig inspirerad och närvarande genom hela föreställningen och hade bra publikkontakt och det kändes flyhänt och lätt. Jag fick bra respons och det blev väldigt trivsamt. Kom dessutom på ett bra skämt i stunden. Skönt när man kan överraska sig själv.
Ja, det här var riktigt kul!



Inga kommentarer: