söndag 20 februari 2011

Jag finns, på nåt sätt.

Jobbet ligger i stort sett nere och all energi går åt till alla flyttbestyr. Jag har fått min lägenhet nu och ser fram emot att allt praktiskt skall vara över. Det har varit många små och stora motgångar och jag orkar snart inte fler.
Tänk som jag (och sedan jag och Tove) flyttade på 80-talet. Från Ljungbyhed till Helsingborg till Arvika till Lund till förråd (långresa) till mors källare till Stenbocksgatan till Sadelmakaregatan och till Övre Holländaregatan där vi stannade i tio år. Och nu har vi bott tretton år på Piteågatan.
Det var helt klart lättare att flytta mellan en tvåa och en etta än att dela upp ett hus till två treor. Och lättare när man var 25 än 50. Och lättare när man inte skulle ha med mäklare och banker att göra...
Så jobbet ligger i väntläge (nu föreslog stavningsprogrammet att "jobbet ligger i bönemöte") och jag har inte skrivit ett enda skämt under 2011. Jag förbereder såklart de uppdrag jag har, men jag saknar det kreativa. Ser fram emot att komma igång med det igen. Om tre veckor, då jävlar i min låda...då skall det skrivas roliga saker. Om ordet bönemöte.



Inga kommentarer: