torsdag 23 september 2010

IT i Falkenberg

Firmagigskungen slår till igen!
Falkenberg blev årets IT-kommun förra året och därför bjöd de in andra kommuner till konferens på Strandbaden och det var sedvanligt upplägg med middag och underhållning.
Nu delade jag underhållningsuppdraget med rockliraren Kingen. Jag körde först 15 min efterförrätten och det gick riktigt bra. jag hade bra flyt och bra publikkontakt och jag var rolig. Efter varmrätten körde Kingen tre låtar och sedan till kaffet så körde jag först en 15 (kanske 20) minuter och så avslutade Kingen.
Bra koncept och bra arrangerat av 2Entertain.
Jag måste vara mycket nöjd med min insats, hade mycket "härochnu" och bra publikkontakt. Tänkte inte köra Blåvalen, men fick "feeling" och körde den ändå och det skulle jag inte gjort. Det blev för konstigt. Men Kristoffer, som jag gått improvisationskurs med, som satt längst fram gillade blåvalsrutinen, så jag sögs liksom med.
Kul gig, smidigt samarbete och bra insats av mig.
Kungen och Kingen...

Inga kommentarer: