onsdag 22 september 2010

Läget då?

Jotack.
Efter att jag kom hem från semestern har jag röstat, tränat lite (oops) och förbett veckans jobb. Bland annat.
På måndagen var jag på Tjejdagen innan HIF-Mjällby. 600 kvinnor som hade mässa och underhållning och jag var konferencier och det gick jättebra och extra stolt var jag över att vi kunde hålla tidsschemat. Vi skulle sluta 18.45 och 18.45 slutade vi. Matchen var bra i första halvlek och andra halvlek var ett sömnpiller där det mest intressanta var att följa resultattavlan för att se hur det gick för Malmö. HIF hade ganska mycket tur eftersom Malmö förlorade och Mjällby kunde mycket väl ha kvitterat mot slutet.
Valresultatet var såklart en katastrof. Vad skall man nu göra? Emigrera? SD i riksdagen, det är så äckligt pinsamt. Läs "Världens lyckligaste folk" av Lena Sundström. Hon har helt rätt. Jag är övertygad om att fega och populistiska Folkpartiet kommer att ta åt sig "invandrarfrågan" och kräva hårdare tag, slöjförbud, moskémotstånd och så vidare.
Burkaförbud i skolan är en lika viktig och intressant fråga som ett specifikt förbud mot att spika upp folk på kors. Det är en ickefråga.
Jaja.
Ikväll bär det av till Falkenberg och företagsgig och i morgon skall jag göra årets svåraste jobb, en talkshow på ett företagsjobb. Det är lite nervöst, faktiskt. Mycket tid till förberedelser blir det.
Nästa vecka har jag förresten två riktigt roliga offentliga föreställningar: med Al Pitcher och Lars Magnusson på Speakeasy i Älmhult och med Tre Flugor på Café Riksettan i Strömsnäsbruk. Kul, kul, kul...
Nu: andas.

Inga kommentarer: