fredag 3 september 2010

Läget?

Onsdag:
Det blev en lång dag med två arrangemang.
Först var jag sidekick och komiskt inslag på en debatt/utfrågning om äldrefrågor. Samtliga lokala partier, nio stycken, satt i panelen och publiken bestod av ca 150 pensionärer. Mina inslag blev väldigt lyckade och jag fick mycket skratt och många snälla kommentarer efteråt.
Debatten blev lite snubblig eftersom frågorna från publiken var för oprecisa så det blev svårt för politikerna att svara på dem.
Därefter bar det av till Lagmarks där det var middag med firande av Ängelhoms Flygplats som fyllde 50 år. Det var övervägande män, näringslivstoppar och politiker, och min roll bestod mest av att vara toastmaster och fördela talen. Till kaffet körde jag en ståuppa, men jag fick väl inte världens bästa hugg. CA Event ordnade och fixade och det är alltid ul att samarbeta med dem.
Som sagt: lång dag.
Torsdag:
Tog tåget till Stockolm. Resan gick bra trots att det var X2000. Anledningen stavas Postafen. En åksjuketablett och till och med jag kan åka X2000.
Väl i Stockholm gick jag till hotellet och träffade Göran som jag delar rum med och sedan checkade jag in på Stockholm Comedy Festival. Väldigt roligt att träffa så många kollegor! Jag är konferencier på Kägelbanans två scener och första dagen startade lugnt för mig med bara två föreställningar då den tredje blev inställd. Det var bra föreställningar och Oslipatgänget från Malmö jobbade på bra trots att det bara var 15 personer i publiken. Sedan hann jag se en lysande bra Schyffert och därefter en sjukt lång nattföreställning där några komiker drog över tiden pinsamt länge. Okollegialt mot de som skulle köra efteråt. Oproffsigt.
Idag, fredag, har jag mer att göra och jag ser fram emot att vara konferencier på riktigt och bearbeta lite publik. Och ingen kommer att dra över tiden!

2 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Namn, jag vill ha namn!

Martin Svensson sa...

Två norrmän, en finne och en konferencier. Mer får du inte...