torsdag 23 september 2010

Vilken lyckad talkshow!

Regionservice är en del av Region Skåne och de skall nu utökas med något som heter "GSF" och fråga mig inte vad det innebär, det tar timmar att förklara.

Hursomhaver så hade de "kickoff" för det idag på Glasklart i Malmö och jag hade fått äran att hålla i det och det gjorde jag som en Talkshow. Jag hade byggt upp ett kök på scenen och där snackade jag och chefen om förändringarna samtidigt som vi bakade sockerkaka (jo, verkligen, det blev en sockerkaka) och sedan bjöd vi in chefen för GSF och så pratade vi om förväntningar och samarbete och framtid och det blev vääääldigt lyckat. De 200 i publiken fick både viktig information och många goda skratt.
Vilket jäkla bra alternativ till en powerpointpresentation.
Budskapet gick fram och det blev lättsamt, spontant och bitvis väldigt roligt.

Jag är galet stolt över att det funkade. Det här är ett koncept som jag måste utveckla mer!
TALKSHOW istället för powerpoint!
För övrigt var det perfekt ordnat och galet smidigt samarbete med ljudfirman, Glasklart och Regionservice. En bra dag.
Tack Dorte för bilderna.

Inga kommentarer: