lördag 21 mars 2009

Perfekta förutsättningar

Många komiker skulle tycka att det här är fruktansvärda förutsättningar, men för mig är det perfekt!
En konferenslokal med bra ljus och bra ljud. Biosittning. Tidigt på kvällen efter ett årsmöte men innan middagen. Med respektive. Blandad ålder, mest medelålders, lite uppklätt med kostym. Nyktert. Vanligt folk.
Sånt hugg jag fick!
Ett fyrtiotal grönsaksodlare med respektive, dvs ca 80 pers i konferenslokalen på Marina Plaza. Allt var genomtänkt och bra arrangerat (nu kommer jag som vanligt inte ihåg namnet på den ytterst trevlige konferensvärden, var det Tony?). De hade haft årsmöte (SydGrönt) och nu fick de en pilsner och en show innan maten.
Allt satt som en smäck, publikpratet med en gurkodlare och en purjolöksodlare (eller "pörjolög", som han sa - förresten lärde jag mig att det heter "leek" på engelska) blev jättebra. Lagom elakt med massor av nyfikenhet och mycket värme. Allt som allt blev det 45 minuter god humor. Smaskens.



Inga kommentarer: