onsdag 18 mars 2009

Norra Brunn

Åker snart till Ståkhålm och Norra Brunn. Skall sova hos Johan och Karin och hinner tyvärr bara träffa dem några timmar idag. Synd, för det är alltid så trevligt och inspirerande.
Egentligen skulle jag åkt upp igår, men tisdagens föreställning ställdes in då de hade fått för lite bokningar. Finanskrisen slår till.
Ikväll blir det Martin Lagos (aldrig sett förr), Håkan Jäder (oändligt bra och desutom en "skön snubbe") och Henrik Schyffert (skall bli spännande att se om han bryter ny humormark i dag också). Själv skall jag köra 5 + 10 minuter. Ganska kort tid, men nu fick jag i alla fall veta det i förväg.
Min plan:
Set 1: bara prata med publiken, etablera åtminstone någons namn, någons ålder och några yrken som jag kan knyta an till i andra akten. Piska upp en hejdundrande stämning. Kanske köra en "här sitter du och tänker..."
Set 2: köra SPA, katter på balkongen och finanskrisen. Kanske blåvalar. Bara material. Hålla tiden. Vara rolig.
Bra plan.

Inga kommentarer: