torsdag 26 mars 2009

Bra dag

Så här flitigt och effektivt har vi aldrig jobbat ihop förut! Göran och jag kom riktigt långt med manuset till Talkshowen. Tack vare att vi kunde sitta ostört på mitt kontor och att Anne ringde i klockan när vi skulle fika och för att den libanesiska restaurangen gjort sån god lunch.
Talkshowen kommer att bli riktigt bra!
Och efter en lång och kreativ dag åkte vi ner till Malmö och kollade på Titta vi krogshow med Fritte, Jesper, Ankan och Magnus. Picnicteater är en hit. Hur mysigt som helst. Och pågarna är ju väldigt roliga även om de slet med teknikstrul och att de inte kunde sina texter. Därför blev showen rätt så otight. Men de har en jäkla förmåga att hitta oväntade referenser och vinklar. Jag säger bara "fanér".
För övrigt tyckte jag att det var mer en revy än en krogshow, men det är kanske bara jag.
Och på väg till bilen efteråt gick vi förbi La Couronne/MACK och där satt Tobias Persson och Dominik Henzel och en massa Malmökomiker. Så då blev det litta gott snack där.
En bra dag!


2 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Kul att ni kom och kollade. Bara för min nyfikenhet, vad är egentligen skillnaden mellan revy och krogshow?

Martin sa...

Vad vet jag? Ingen större skillnad.
Wikipedia säger:
"Revy är en underhållningsform som består av en blandning av musik, dans, sketch och monolog." Medan
"En krogshow är en show som spelas på en krog. Ofta en populärkulturell form av underhållning, som inbegriper sång, dans, musik och talade partier."
Hårfint.
För mig är det väl mest en känsla.
Det var ingen kritik. Jag satt och tänkte att flera nummer var som traditionella revynummer, men med en smartare vinkel. En modern revy. Ja, det blir väl en krogshow. Även om jag tänker att en krogshow kanske innehåller färre sketcher och lustiga glasögon.
Fast å andra sidan...

Såg förresten på din blogg att ni fick ännu bättre sving på det fredag och lördag. Kul.