söndag 8 mars 2009

Inställt

Jag har gjort över 1300 föreställningar och ställt in 2,5 gånger.
Första gången var 1998 när jag skulle till Stockholm och jobba för Ericsson. Dagen innan fick jag influensa och i feberdimmorna fick jag tag i bokningsbolaget och de kunde fixa en ersättare (tror att det var Järvheden). Egntligen hade jag kanske klarat själva gigget men resan dit var helt omöjlig att genomföra.
Andra gången var förra månaden den dagen min far dog. Jag kände på mig att det var på gång så dagen innan ringde jag Ebenhart som ställde upp och tog jobbet. Arrangören var förstående.
Och idag var det halvt inställt. Det vill säga att jag hade tänkt åka med HECK och köra i Ängelhom, men halsen är så sketen att det hade inte blivit bra. De var flera andra som skulle köra och jag skulle bara åka med för att köra "på skoj" så egentligen var det väl inget "gig". Och hade det varit ett riktigt gig där jag var bokad eller annonserad så hade jag kört.
För det skall mycket till innan jag ställer in. Jag körde stora delar av "World Tour of Skåne" med en rälig halsinfektion och när Tre Flugor gjorde femårsjubileumsföreställningar så hade jag feber och influensa, men körde ändå. Så ställa in är egentligen inget alternativ.
Nästan.
Dessutom lyckas jag alltid pricka in sjukdomar när det är ledigt i kalendern. Varje jul t.ex.

Inga kommentarer: