måndag 23 mars 2009

En gång fick jag en idé

En gång fick jag en idé.
Det kom jag att tänka på när jag nyss städade bland gamla anteckningsböcker och kollegieblock och lappar. Jag håller på att rensa kontoret hemma för att ta ner allt som har med standup och jobb att göra till Nya Kontoret. Hittade bland annat en anteckningsbok där jag skrivit:
IDÉ
SHOW
4 komiker + 1 musiker
scetcher (jajjamen, felstavat)
monologer
"tjöt"
sånger

Det måste vara 2001 och att jag sedan i februari åkte med Khalid till Markaryd för att se "Revysoppa" med bl.a. Göran och Lars. Detta mynnade ut i att vi tre så småningom bildade Tre Flugor, som först var Fyra Flugor (Nils Åkesson var med i början men det samarbetet funkade inte tillräckligt smidigt).
Så här kunde det så småningom låta:


Varför la vi ner det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd, vi var bra!
Vi är väl dumma helt enkelt ;-)