söndag 1 mars 2009

Upp på hästen...

Det har varit ett långt uppehåll. Över två veckor. Två omtumlande veckor. Känns som två månader.
Men igår var det upp på hästen igen. På en restaurang i Helsingborg hade ett gäng från låsbranchen årsmöte och middag. Himla trevliga människor, Håkan och Kia, så jag ville verkligen leverera. Jag var ganska ringrostig men kämpade bra. Och publiken var snäll. Hela föreställningen blev lite off-beat, men eftersom de var så intresserade så kunde jag andas ändå.
Nu jäklar skall jag börja jobba igen!
Skall ringa några kollegor och boka in skrivarträffar. Måste börja producera humor. Rolig skit.

Förresten så var begravingen i fredags precis så där hemskt jobbig som jag befarade. Det gör verkligen groteskt ont.
Fast arrangemanget var finfint och Arja, som kompade i Tre Flugor, sjöng himmelskt vackert och vi hade valt bra sånger. Eftersittningen på Spången var en befrielse och det var till och med trevligt att träffa fars gamla vänner och kollegor. Och så träffade jag en kusin som jag inte träffat på säkert 35 år!

Inga kommentarer: