måndag 19 oktober 2009

Dubbelgig och clowneri

Lördag:
Fick med kort varsel hoppa in på ett gig på en företagarförening och det gick, minst sagt, bra. Jag var i stunden och allt flöt finfint. Jag fick till och med stående ovationer, inte dåligt när de bara är 40 personer, men jag kunde inte köra mer då jag var tvungen att sticka iväg till annat gig.
Stressade ut i bilen och kom precis lagom för att hinna landa och sedan köra på en privat fest. Svår lokal med en gigantisk pelare mitt i rummet, men den trevliga orkestern, Pallez, hade fixat med bra ljud och trådlös mikrofon så jag kunde röra mig runt.
Lyckades snabbt hitta lagom nivå och jubilaren, 60 år, fick en riktigt skön föreställning med bra pikar som jag fått av hans ytterst vänliga hustru.
Kul kväll.
Söndag:
123 Schtunk på eftermiddagsföreställning i Ekeby. Det är stort. Det är en galen krock men herrejeeeesus vad skicklig han är, Lasse Beischer, och som han behärskar situationen. Jag lägger mig platt. Imponerad!

Inga kommentarer: