fredag 23 oktober 2009

Lärare i Tomelilla

Lärarförbundet i Tomelilla hade medlemsmöte och jag tog med min ljudanläggning och körde hela den långa vägen på diagonalen av Skåne.
Ljudanläggningen behövde jag inte då det fanns bra grejor på plats i den oerhört mysiga skolan (Tomelillas äldsta) mitt i byn. Och aulan, vilken aula. Som en tidsresa.
Först smörgåstårta (!), sedan ett anförande om Lärarförbundet och så jag. Kvällen hade hunnit bli sen när jag gick på och de trettio i publiken var väldigt trötta. Men jag lyckades dra upp energin och tjohej vad kul det var och oj vad tiden gick fort.
Det är så himla roligt att uppträda för öppna människor som är nyfikna på vad man har att säga. Och när man sen blir så härligt trevligt bemött av alla, och speciellt Elisabeth, så är det här det roligaste man kan göra som komiker. Och tack för boken.
Heja Tomelillas lärare!

Inga kommentarer: