lördag 31 oktober 2009

Elektriker

Jag gjorde ett av mina 6000 (ah, nä, Fritte) företagsgig i torsdags.
Ett elgrossistföretag i Malmö hade kundträff med mässa och de hade verkligen pyntat upp lokalerna med tyger, mattor och ljussättning. Snyggt. Efter mässa med tipspromenad blev det buffé och efter buffén var det jag.
De hade ordnat bra med ljud, scen och ljus och väl på plats gick det inte att flytta. Annars hade jag gjort det, för jag stod lite för långt ifrån och lite för mycket åt sidan. Men det var OK och jag körde ett helt OK set. Publiken var män, män och åter män (100 män, tre kvinnor) och det präglar publikreaktionerna. Det blev inget fett ös, men jag fick väldigt många bra kommentarer efteråt. Och återigen kom den: "när får vi se dig på TV?".
Summa sumarum: firmagig kan var kul.