onsdag 18 november 2009

Stormigt

Körde kl 9.30 mot Kungsbacka. Lugn körning dit och kom precis lagom till lunchen. Eksta bostäder hade energidag och det var väldigt bra arrangerat i filmhuset Facklan. Jag skulle köra en halvtimme precis innan kaffet. Jag lyssnade på stipendiater som forskat om energieffektivisering och blev glad och upplyft. Det finns bra ideer och t.ex. så visade de att solenegi är lönsamt. Vilken bra grej!
Mitt set gick jättebra och det var perfekt lyssning och jag hittade en lagom nivå. Bra gig!

Sen blev det en tråkig hemkörning. Det regnade sjukt mycket hela vägen och bilen for fram och tillbaka i stormen. Kröp fram på motorvägen. En riktig lång surkörning.

Därför blev det ett stressigt stopp hemma och sen bråttom, bråttom ner till The Tivoli.
Bra med folk och skön stämning. Klubben är världsklass. Sverigens bästa standupscen?
Mitt första set blev halvdant. Fick inget hugg, var stressad och ofokuserad. Dåligt. Inte snyggt att lämna över till supportakten när jag inte fått fart i lokalen.
Men Anders Celin var mycket bra. Han körde i somras på The Tivolis utescen och han var hela sommarens klart bästa gäst. Nu fick han det tuffare men jag gillar hans stil.
I andra akten var jag mycket bättre. Nu hade jag landat och var lugn och trygg och rolig. Peter Wahlbeck avslutade och han var väldigt Wahlbecksk på ett positivt sätt.
En bra kväll.

Inga kommentarer: