torsdag 26 november 2009

Två olika gig

Det är mycket nu.
Jag har ännu inte återhämtat mig efter urladdningen med talkshowen i Markaryd, och igår gjorde jag två gig.
Först var det lärare och förskolepersonal som hade julfest på en restaurang i Helsingborg. Tanken var att jag skulle köra till glöggen (mingel i baren) och jag hade riggat en liten högtalare som skulle passa för det och som scen skulle jag ha några stolar. Provisoriskt, men jag var sugen och det kändes tight och bra. Men så gick alla och satte sig, och jag tänkte att det var OK för då skulle jag kunna stå på golvet, så jag riktade om högtalaren in i restaurangen. Jag blev presenterad och körde igång och kände direkt att ljudet var för dåligt. Dessutom satt de nu väldigt utspritt och jag fick inte alls till det. Jag var, som jag ibland uttrycker det, "off beat" hela vägen.
Och jag som var så sugen och laddad och ville verkligen ge dem en kanonkväll. Men det bidde "sådär". Synd, för de var verkligen ett gott gäng.
Dessutom fick jag skynda iväg efteråt för jag skulle till The Tivoli.
Jocke och hans personal hade som vanligt gjort ett kanonjobb och fått dit en bra publik, även om det var ganska snålt bokat. Jag konfade och nu var jag plötsligt "on beat" hela vägen. Jag var lugn och fin och körde flera nya grejor och till och med en helt ny grej om spam som jag formulerade på scen och som blev kanon.
Fritte Fritzson var support och han har en behaglig scenperson och bra material och fick gott gensvar. Efter paus körde jag igen en tia och det fortsatte att flyta fint och sedan avslutade Mårten Andersson kvällen. Publiken var verkligen med, det var supertight stämning, och Mårten fick tokhugg och gjorde ett kanongig.
En riktigt jäkla bra föreställning på en fantastiskt bra klubb.

Inga kommentarer: