lördag 3 mars 2012

Galet gig

Göran och jag testade konceptet Stående Ovationer på ett företagsgig i Ljungbyhed idag. Vi körde en dubbelakt till middagen efter att först ha agerat toastmasters och hållit i en musikquiz.
Det var första gången vi körde dubbelakt och det märktes för bitvis funkade samarbetet elegant och vi kompletterade varandra och lyfte men bitvis blev vi för forcerade och stressade.
Vi skrev en sång på plats med ord som vi fick av dem och den blev riktigt, riktigt bra.
Hela kvällen dominerades dock av att en kvinna i publiken svimmade och föll handlöst och slog sig i ansiktet och det skedde precis i slutet av vår föreställning, precis vid scenen. Så vi fick såklart bryta och invänta ambulansen och efter det var det mest för oss att runda av.
Många timmar blev det och vi hade med hel ljudrigg så vi fick slita och släpa också.
Egentligen var det min plan att gå och dansa när jag kom till Helsingborg, men det blev sent och jag var trött så jag smög hem istället.
En galen kväll!



Inga kommentarer: