onsdag 28 mars 2012

Genant

Föreställningen igår var en minst sagt annorlunda upplevelse.
Publiken bestod av fotbollsfolk, allsvenska tränare, ledare och journalister. Och av någon anledning ville de inte skratta. Och så kan det vara, jag har upplevt det någon enstaka gång, speciellt när det är en homogen grupp med mest män. Men jag kan alltid åtminstone få till en god stämning. Och så var det även igår. Många som log och var med och skrattade (fast inte så många som vågade skratta ut).
Men sällan, nej aldrig, att det är så uppenbart dömande och negativ utstrålning från vissa i publiken. Riktiga energislukare.
Nu visar det sig att delar av publiken, starka personer som präglar lokalen och stämningen, satt och twittrade under föreställningen. Och inte var det snälla saker. Klart att de inte är närvarande om de sitter och skriver till varandra (de var i samma lokal). Extra trist att det även var folk från HD som eldade på i twitterflödet.
För jag var inte dålig, det var jag inte. Men stämningen i lokalen var inte bra och jag lyckades inte vända det till min fördel.
Erfarenhet: uppträd inte om folk sitter med telefonerna framme!
Nu släpper jag detta. Trist för mig som stod på scen, men minst lika trist för de som arrangerade och för personalen på Parapeten. Bristande respekt, helt enkelt. Genant.

Inga kommentarer: