torsdag 8 mars 2012

Stadion-gig!

Visst kan man kalla det ett stadiongig. Jag var ju på Malmö Stadion (vägrar kalla den för banknamnet). Visserligen i konferensdelen, men ändå.
Det är en imponerande byggnad, riktigt bra.
IT- och teknikföretaget Cygate hade sin stora kunddag med sporttema och efter mässa och flera föredrag var det min tur att bli presenterad av den utmärkte sportkommentatorn Roberto Vacci som var moderator. Vacci kommenterar cykel på Eurosport och det gör han vääääldigt bra. Han kan verkligen lyfta sporten.
Jag skulle köra 40 minuter, men programmet var lite försenat så jag slutade som planerat prick 18 och klockade in på 35 minuter. Jag körde sport- och tekniksnack så mycket jag kunde och det funkade finemang. Kul att se att en del material som annars verkligen går hem, inte alls hugger när alla i publiken har samma referenser. Nä, de tyckte inte alls att Flashplayer var något konstigt...
Men jag hade bra kontroll och kände mig stark och säker och det är aldrig fel. Svensson levererade.
Finfint arrangerat av Contrast med proffsscen, proffsljud och genomtänkt totalkoncept. Gott.
Efter föreställningen hängde jag kvar i Malmö och gick på Oslipat på Babel och där var det komikertätt, som vanligt. Kul att träffa hela malmöligan. Det är otroligt coolt att Fritte o Marcus lyckat jobba upp en scen som drar fullt hus. Kristoffer Appelqvist var väldigt bra, igen. Han är verkligen i zonen.

Inga kommentarer: