tisdag 27 mars 2012

Nya erfarenheter

Jag var riktigt sugen när jag stack till Parapeten idag. Jag hade skrivit en del bra specialskämt och varit och satt upp ljud och ljus. Inget tydde på att det skulle bli svårjobbat.
Men det blev det.
Jag fick inget gratis och det var mycket länge sedan jag upplevt så svaga reaktioner från publiken. Det blev ingen närvaro och inte ens specialskämten fick bra betalt.
Så kan det gå.
Men jag kämpade på och kunden var nöjd efteråt och jag kan inte vara missnöjd själv. Det fanns inte mer att hämta, helt enkelt.
Man kanske kan sammanfatta det med: karlar!
En intressant sak var att jag körde i två set och fick en paus mellan och jag skrev lite på facebook om hur jag hade upplevt första setet och jag fick så fina och stöttande kommentarer så det var inte alls så jobbigt att sitta själv backstage. Tack också till Göran som stöttade upp starkt via sms.
Nu ett postgigvakenhetssyndrom på detta.

Inga kommentarer: