tisdag 28 oktober 2008

Ambulans

I morse: ett förberedande möte inför ett företagsjubileum i november som jag skall vara toastmaster på. Ohlssons i Landskrona. Lastbilar, grävmaskiner, sopbilar och sånt. Det kan bli ett riktigt bra jubileum. Välskött företag. Trevlig chef. Bra dialog om festen och upplägget. Det ser jag fram emot.
Därefter: Scandic Star i Lund. Ambulansfolk från hela Skåne hade en utbildningsdag om stress och förändringar. Perfekta förutsättningar med biosittning i en konferenslokal. Jag körde (exakt) 45 minuter direkt efter lunch. Bra hugg från minut ett till minut 45. Positiv stämning och kanonlyssning. En riktig själförtroendeboost. Bra arrangerat och trevligt mottagande av Lotta och Lars på Kamber (Katastrof, Ambulans, Beredskap). Hoppas att del 2 av utbildningen blir av till våren.
Och NU kom jag ihåg ett specialskivet skämt om jodtabletter som jag glömde dra!

Inga kommentarer: