onsdag 29 oktober 2008

The Tivoli

Säsongsstart för programmet inne i stora salen igår. Undefär samma koncept sedan första gången i februari 1997. En komiker i första akten, paus och en huvudkomiker i andra akten.
Jag hade en bokning på gårdagens datum när vi satte programmet, så Göran Ebenhart tog första akten. Nu hade mitt gig blivit inställt, så jag kunde gå ner och kolla och ta en pilsner.
Ganska mycket folk, ungefär den vanliga publiken, dvs ganska hög medelålder, mycket par, många företag. Och en underbart skön stämning.
Jag tycker nog att stämningsmässigt är The Tivoli bäst i landet. Positiva förväntningar. Jag stod uppe på balkongen när ljuset släcktes ner och hörde några säga "nu börjar det" med massor av entusiasm i rösterna. Kul.
Själv blev jag extremt sugen på att köra. Det är nästan plågsamt jobbigt att bara stå och se på. Jag fick verkligen puls.
Göran skötte sig bra. Trots en lite trevande start var han stabil och fick bra hugg. Thomas inledning var lysande rolig. En sann mästare in action.
Usch vad jag längtar till den 12 nov då jag skall köra med Thomas! Kom och kolla!


Inga kommentarer: