söndag 26 oktober 2008

Mycket jobb

Förutom alla gig jag gör så ägnar jag väldigt mycket tid åt att
-sköta firman (fakturor, bokföring osv)
-förbereda företagsjobb. Jag läser alltid på om de jag skall uppträda för. Ibland mycket, ibland mindre. Jag kollar på hemsidor, ser om jag hittar nåt kul, sätter mig in i deras värld. Det hjälper mig att göra bra föreställningar, men tar också mycket tid.
-skriva material. Eller jag skriver inte så mycket. Jag funderar mer. Ibland skriver jag ner det ordagrant, ibland blir det bara stödord. Ofta blir det ideer på lappar och så sätter jag mig ibland och går igenom dem och skriver in i ett worddokument som heter "Nytt 08". Årets skörd är väl en dryg halvtimme färdigt material och flera sidor med vaga ideer. Har ägnat en del tid åt en ide om att det inte var bättre förr, och så dök det upp en reklam på TV på samma tema...
-boka komiker till The Tivoli och stötta HECK. Detta är den del som suger mest energi. Det är ingen lek att boka komiker. Vissa är lätta att få tag i och lätta att förhandla med, men vissa är det ingen lek att få besked från. Och att få ihop en ekonomisk deal som alla parter är nöjda med är nästan en omöjlighet. Varför gör jag det då? Jo, för att ha en lekplats på hemmaplan och ett skyltfönster. Och för att jag gillar The Tivoli och folket där. Mycket.

Inga kommentarer: