torsdag 30 oktober 2008

Örkelljunga, Rubys och Wahlbeck

Vilken kväll!
Körde först till Örkelljunga/Åsljunga för ett andra pass med socialförvaltningen.
Om igår var en femma så var idag en fyra. Lite mer svårjobbat och jag var aningen 0ff beat. Kanske det var så enkelt att det dåliga vädret påverkade oss alla så att vi var lite segare än igår.
Men det gick ändå bra. Inte så underbart bra som igår men helt OK...
Körde sedan genom mörkret (GPSen drog ut mig på småvägar mellan Åsljunga och Drakabygget) till Göteborg och Rubys på Rubinen.
Alltid lika goa Cicci mötte upp och som vanligt var det väldigt bra arrangerat. En smaskig räkmacka innan showtime och sedan gjorde jag 25 minuter i första akten. Jag var riktigt på hugget och publiksnacket satt som en smäck. En småländsk man kom fram efteråt och tyckte att det var "elitklass". Sånt värmer. Ove Haugen var konferencier och Peter Wahlbeck körde andra akten.
I pausen berättade Peter att han i en intervju hade berättat i en tidningsintervju, appropå standupmaterial, att många komiker, svenska som internationella, har material om tatueringar. Så även han själv. Men att "en komiker i Helsingborg, Martin Svensson, har det roligaste materialet om tatueringar i hela världen!" Och så hade han citerat mitt material om att "tatuera ett månlandskap på låret".
Vi skrattade gott åt detta i pausen och när han sedan avslutade sitt set ikväll så berättade han om detta för publiken. Och så citerade/körde han mitt material som avslutning på hela sitt set. A Tribute to Martin Svensson by Peter Wahlbeck. Inte dåligt!
Lång hemresa i regnväder, men jag hade det varmt och gott i Skodan och så lyssnade jag på matlagningsprogram i P1.

Inga kommentarer: