fredag 31 oktober 2008

Wallmans

För några år sedan hade Tre Flugor ett företagsgig utanför Svedala. Jag minns att det gick väldigt bra men framförallt minns jag att det var en partyduo som skulle spla efter oss. Two-for-U hette de och namnet lovade inte mycket ( hur många band/showgrupper finns det inte med variationer på to (2), U (you) och for (4)?).
I alla fall så stannade vi kvar och hörde dem spela ett tag. Och vi bara häpnade! Sångerskan sjöng med en ton och ett tryck som fick nackhåret att resa sig. Vi har pratat om detta många gånger efter det. Hon var långt bättre än många svenska stjärnartister.
Igår var jag på Wallmans i Helsingborg och minsann om inte samma tjej dyker upp. Och igen sjöng hon så man ryser av välbehag. Vilken stjärnpotential! Evelina heter hon. Evelina Andersson. Glöm inte det namnet.
Annars är Wallmans ett klockrent men märkligt koncept. Hela idén är att sälja mat och sprit. Showen kommer i andra hand, vilket är synd då det är mycket välgjort och proffsigt.
För övrigt så var det en artist till som stack ut. Alex. Bra krut i rösten. Säker på scen.
Men alla var bra, det måste jag säga. Fast jag klarar inte "partygrejen"...

Inga kommentarer: