fredag 30 januari 2009

"Bara" kvinnor

Varning alla skåningar! Det är skillnad på "bara" eller "endast". Inte för mig. Jag tror att det är dialektalt.
Jag var i Stockholm på Norra Latin Conference som vikarie för Anna lena Brundin på ett seminarium för kvinnor över 55. Kvinnohälsa, kost och inspirationstalare. Och så jag som konferencier och komiker. 300 kvinnor i den tjusiga salen. Inga män. Dvs det var "bara kvinnor i salen".
För mig har det yttrycket ingen värdering, men tydligen kan det uppfattas som negativt. Vilken tur att jag inte sa det från scenen utan blev uppmärksam på det innan jag gick på.
För övrigt var det ett bra seminarium och jag hade läget fullständigt under kontroll och kunde gasa och bromsa som jag ville. Skön känsla. Jag tycker att jag körde på i en för publiken perfekt hastighet. Fick berömmande ord efteråt. Gott.
Efteråt tog jag nattåget hem. Konstig känsla när man tränger sig in tre främmande karlar i en liten kupé. Sov ganska gott men väcktes 04.45 för tågbyte i Hässleholm. Och så var den dagen förstörd. Det är inget mysigt i Hässleholm kl 04.45. Det är inte mysigt någonstans kl 04.45.

Inga kommentarer: