söndag 18 januari 2009

Mera Schtunk!

Jag var helt tagen når jag hade sett Shakespeare - den absoluta sanningen med Lasse Beischer. Bland det allra bästa jag sett på en scen! Så mina förväntningar var höga när jag gick för att se Richard III med Beischer och Kokko när det gästspelade på Stadsteatern förra veckan.


Och det var fruktansvärt bra! Igen! Man kan bara böja sitt huvud. Det är friskt, det är smart, det är snabbt, det är sjukt roligt.
Smolket i glädjebägaren är att de lockar till sig folk som inte har någon som helst känsla för hur mycket de skall "lägga sig i" pjäsen. Ibland skäms jag för mänskligheten. En kvinna längst fram var direkt pinsam.
Med skådespelarna klarar det bra, fast jag hade nog fått psykbryt.
Gå och se! Allt de rör vid blir GULD!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det dramapedagogen du pratar om? fy vad jag skämdes..

Anonym sa...

Jo.
Men Lasse B! Vilken kung på scenen!