måndag 26 januari 2009

Malmö Comedy Festival

Det blev en lång dag igår. Ett sjuttiotal personer som håller på med standup uppträdde på Slagthuset i en orgie i comedy. En del proffs, en del semiproffs och en del rookies. Fyra scener och mycket publik. Bra arrangerat.
Bra comedy blandades med mindra bra comedy. Själv var jag konferencier på ett pass (det gick väldigt bra för mig) och körde en 10-minutare på ett annat pass (det gick mindre bra). På det andra passet var publiken helt slut och det gick inte bra för någon av de sju komiker som gick upp där.
Efter det en gala där jag gladdes åt att en av mina "elever" från Svalöv i somras, Annika Lindhe-Rydh vann kategorin Årets Oneliner. En oneliner som hon skrev i Svalöv och som jag nominerat. "Folk med fördomar...ja det vet man ju hur såna är". En klassiskt perfekt oneliner.
Mat och fest efteråt. Kul att prata med kollegor.

Inga kommentarer: