tisdag 27 januari 2009

Pratshow

Göran Ebenhart och jag kommer att göra en pratshow live i Markaryd i vår. Arbetsnamnet är "Som på TV - fast på riktigt". Vi kommer att ha intressanta gäster som vi intervjuar och en massa andra inslag. Är du känd eller intressant och vill bli intervjuad eller visa upp dina färdigheter (du kanske kan prata baklänges?) så hör av dig till oss.
Vi satsar på tre föreställningar och just nu så bokar vi gäster. Markaryds mest kände person är redan bokad.
Jag gjorde två pratshower 2003 på The Tivoli. Det var galet roligt. Första kvällen hade jag Sven Melander, Glenn från Brandsta City Släckers och Ylva-Maria i soffan. Det var oerhört inspirerande och roligt. På Helsingborgsfestivalen 2004 gjorde jag en Talkshow som gästades av Johan Wissman, som då var på väg till OS, och den underbara Ingeborg Ingers som var den enda kvinnliga deltagaren i OS 1932. Mötet mellan Johan och den vitala Ingeborg, 92 år, blev en av de bästa saker jag gjort på en scen.

Så nu är jag sugen på att ta tag i det igen!

Inga kommentarer: