tisdag 13 januari 2009

För 20 år sedan!

Den 14 januari 1989 gick (!) Tove och jag i isande regn ner till Rådhuset i Helsingborg. Helly Hansen-vantarna var på.


En liten snäll tant, vars namn jag glömt, vigde oss. Gåbort-skjortan var på. Tove hade en lila period. Det hade hon i många år. Vi ser unga ut.


Frida var precis en månad gammal. Det var en vacker ceromoni . Johan och Stina var vittnen. Jag hade skitiga gymnastikskor. Det hade jag i många år.


Efteråt gick vi hem men stannade för bröllopsmiddag vid Pölsemannens vagn intill Mariakyrkan. Jag bjöd på grillad i bröd.

Och allt är sant!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vittnet vittnar om att detta är en fullständigt korrekt beskrivning av händelsen.

Sköna nostalgiska bilder!

Av en slump besökte jag häromdagen platser vi såg för 30 år sedan; Snyggatorp och annat du kanske minns.

Johan

Anonym sa...

Johan,
Snyggatorp vill man nästan helst glömma. Men vi kan väl ta en nostalgisk tur i Klippantrakten en helg. Avsluta med en fika hos Annika vid Bandsjön. Jag är 100% på att Millo o Åke vill hänga med.
Intresserad?