lördag 31 januari 2009

Portar på flyget

När jag växte upp i Ljungbyhed var flyget, F 5, ett väldigt hemligt och bevakat område. Därför känns det nästan konstigt nu när staketen är nere och men bara kör rätt igenom vakten.
Numera är området bl.a. en konferensanläggning och såklart finns massor av flygnostalgi överallt. I matsalen hänger både flygplan i full storlek och modeller.
I puben hade DAAB personalfest. DAAB gör grindar och portar till industrier. Jag körde en hel 60-minutare till kaffet. Bra dialog, mycket munhuggning och finfint hugg. Extra kul när jag lyckas hitta en vinkling på företagets verksamhet som de aldrig tänkt på. En triumf. Stabil föreställning där jag hade bra kontroll hela vägen.
Kul att de hade startat en ukulele-grupp på företaget. Många som ville testa min ukke efteråt.
Förresten: Att köra igenom barndomens Ljungbyhed är en märklig känsla. Det är väldigt stilla och tyst där.


Inga kommentarer: