torsdag 28 maj 2009

En sång, en sång, mitt kungarike för en sång.

Den 21 juli skall jag vara med i Nöjesgrytan i Helsingborg för sjätte året i rad. Det är galet roligt och en stor ära.
Nöjesgrytan har kört varje sommar i 41 år och det lockar 4-5000 personer varje tisdag i juli. Arrangemanget kan väl liknas vid Allsång på Skansen och det brukar vara ett bra gäng artister som uppträder. Jag brukar få göra ca 15 inuter standup och dessutom berätta en "rolig historia" i en vitsberättartävling. Jag väljer inte historien själv utan jag får den på plats och utmaningen ligger i att berätta den så bra som möjligt. Förra året fick jag till det så det small om det och jag fick de kraftigaste applåderna någonsin för en rolig historia i Grytan (allt enligt de som varit med i många år).
Men så brukar jag göra nåt oväntat också och oftast har det varit en sång. I fjol hade jag med mig Tre Flugor och det blev en hejdundrande succé. Men vad skall jag göra i år?
Bosse o Leif på ukulele? Bjuda med Tre Flugor? Skriva en ny text till Let me entertain you? Ny text till Have you met Miss Jones?
Jag velar fram och tillbaka. Vad säger Kolme Kärpästä? (=Tre Flugor)

1 kommentar:

Standuplars sa...

Bjud med dina två kamrater från Anonyma Humorister...