onsdag 6 maj 2009

Tre snabba

Efter en halv kontordag och en sånglektion gjorde jag tre snabba föreställningar igår.
Lite funderingar kring föreställningarna utifrån ett röstperspektiv:
1. Kommunals pensionärer i en lite för stor lokal med studsig akustik. Körde på befintlig ljudanläggning (BOSE). Lite svårt att få lyssning, kände att jag var tvungen att artikulera extra tydligt. Missar därför lite energi och fokus.
2. Personal från akutmottagningen i Malmö i en extremt dämpad konferenslokal med heltäckningsmatta. Körde utan ljudanläggning. Normalt gör jag inte det, men förra veckan körde jag på samma ställe (detta var gig nr fyra av sex för dem) och då fungerade det bra utan ljudanläggning. Igår sprack rösten två gånger och mot slutet var jag trött i halsen.
2. The Tivoli med perfekt scen, ljud o ljus. En anings rundgångskänsligt men jag kan ändå utnyttja mikrofonen och lokalen och jag blir genast mer fri och mer leksam.
Summa sumarum: bra ljud = bra föreställning.
För övrigt kan jag säga att jag var riktigt bra på The Tivoli igår. Riktigt bra.
Magnus skrev.

Inga kommentarer: