lördag 30 maj 2009

Hålla tiden = proffs

Igår gjorde jag två gig där det i allra högsta grad handlade om att hålla tiden. Och som jag höll tiden!
Klockan 10-13. Tre timar med prisutdelning i Skol-OS på Idrottens Hus. Några hundratal skolelever från klass 4-6 som under året varit med i olika grenar i Skol-OS. Allt från fotboll, innebandy, simning, friidrott till schack och rephoppning. Det är oerhört många medaljer som skall delas ut och jag pratade konstant i tre timmar. Ett tag blev jag rejält trött och blev lite yr. Faktiskt tror jag nästan att det var av syrebrist då jag verkligen bara matade på med "Simning. Årskurs fyra, flickor. På tredje plats..." osv. Om och om igen.
Kl 13 skulle vi vara färdifga. Kl 12.58 delades sista pokalen ut. Proffs!
Och på kvällen var jag i Ystad och var konferencier på lasarettets fest. Hade några hålltider som skulle hållas: Mat kl 19 (blev 19.00), chefens tal (satt på minuten), uppträde med magdans (de var försenade så då flyttade jag mitt eget uppträde) och så skulle dansen börja 21.30. Dansen började 21.30. Prick. Proffs!

Inga kommentarer: