torsdag 21 maj 2009

Sex!

Igår var det gång nummer sex som jag uppträdde för akutens personal, UMAS i Malmö. Återigen på Hilton.
Och det blev en annorlunda start. Jag kommer alltid i mycket god tid inför gig. Normalt en timme innan. En halvtimme om jag vet at allt är under superkontroll. Igår kom jag iväg lite sent, var tvungen att tanka (vilket tog lite extra lång tid), hamnade i en bilkö och plötsligt var jag i tidsnöd. Tiden tickade iväg och jag rusade in i lokalen två (!) minuter innan showtime. Alla satt och väntade.
Jag fick bara börja rakt av och det blev faktiskt en bra start. Väldigt "här och nu". Kanske lite för mycket för att det skulle kännas bra. Körde 60 minuter (exakt) och summa sumarum blev det en höjdarföreställning.
Det har varit en fröjd att uppträda för akutens personal. Lycka till med ert bemötande av patienterna!
Efteråt skulle jag köra hem men kom på att det var säsongsavslutning på Oslipat så jag stack dit. Åt en kyckling på Tröls (tog 40 minuter att få in den! Dåligt) och gick in och bara var publik.
Föreställningen var "sådär" måste jag nog säga. Lite lama framträdanden blandat med några vassare insatser. Men det är fantastiskt att Fritte och Marcus lyckats jobba upp en så stor publik. Imponerande. Kul också att de vågar exprimentera med formen och kvällens behållning för mig var Marcus i Batmandräkt. Kul grepp.
Efteråt snackade jag lite backstage innan det var dags att med ålderns rätt röra mig mot Helsingborg.

Inga kommentarer: