lördag 20 mars 2010

Bra standup i Halmstad

Jag tycker att det levererades bra, intressant och varierad standup på GetupStandup på Mårtenssons o Halmstad ikväll.


Det var inga lätta förutsättningar och en krävande publik men alla kämpade på bra. Alla som uppträdde gjorde bra ifrån sig och Ludde har verkligen gått framåt rejält.
Jocke har fixat till det fint och det är en bra lokal. Ljudet kunde vara bättre och man borde ta en slant i inträde för det är det helt klart värt. Annars är allt bra ordnat.
Själv avslutade jag kvällen. Det var en ung publik, lite sent en lördagskväll (jag gick på efter 22) så gav jag en föreställning furioso. Full fart från sekund ett och jag svettades som en gris. Det var en fysisk upplevelse. Egentligen var jag för förkyld, men rösten höll någorlunda. Jag körde på med massor av energi och körde fullständigt över publiken, och de gillade det. Jag sket helt i dramaturgin och det blev ett rörigt set men inget som publiken märkte.
Jag hade kul och levererade.
Bra jobbat.
Nu är klockan 02.30 och jag är inte ens nära att kunna sova. UFC på teve. Borde krypa under täcket istället.

Inga kommentarer: