lördag 6 mars 2010

En "vanlig dag på jobbet"

Det är ett konstigt jobb jag har. Jag åker runt och träffar folk som jag inte känner och umgås med dem en kort och intensiv stund och åker sedan vidare.
Igår var jag först i Malmö och träffade kommunens ekonomer och körde en stabil 45a. Det var utmärkta förutsättningar med riktig scen och bra ljud på Kockums fritid. Biosittning ger bra fokus även om de var synbart trötta efter en lång arbetsdag.
En go föreställning som svajade lite på några ställen blev resultatet. Det värmer gott att få förtroendet att skoja för dem och att resultatet blir bra.
Och sedan blev det Skoda till Åsljungagården norr om Örkelljunga där företagarföreningen hade årsmöte och middag. Det var ett mysigt ställe med god mat och de hade dukat så att alla kunde se mig. Snyggt. Jag satte upp min medhavda ljudanläggning och körde sedan en stabil 45a som ändå var helt olik den i Malmö. De var lite försiktiga i början men jag jobbade mig in i matchen och sedan var det gott flyt. Trevliga människor och en helskön krögare. Till Åsljunga åker jag gärna igen, inte minst för att man kan vänta in showtime framför brasan.


På vägen hem såg jag en bärgningsbil plocka upp en trafikdödad älg. Stort djur. Respekt.
Lättade på gasen.

Inga kommentarer: