fredag 12 mars 2010

MACK

MACK är fantastiskt. Det är alltid mycket folk, ganska hög medelålder (igår var en majoritet över 40, jag frågade från scen) och en skönt blandad publik. MACKArna är trevliga, kycklingsalladen är jättegod och stämningen extremt välvillig. Det är nån sorts folkhems-standup över MACK.
Gårdagskvällen var en stark och habil kväll, men ingen kväll som stack ut. Två rookies, Ludde som konferencier, Anna Lena som headliner och jag som support.
Jag skulle köra 30 minuter i första akten och körde 32 (filmade), utan att kolla på klockan. Jag börjar bli lite rutinerad...
På scen kände jag mig lite stressad. Jag ville köra mitt nyaste material men samtidigt vill man leverera och även prata med publiken. Tyvärr slarvade jag över publikpratet lite, mycket beroende på att jag har så svårt att se. Jag har köpt progressiva glasögon och det är helkass på scen. Jag blir alldeles snurrig av dem. Det skall visst stabilisera sig, men igår var det väldigt störande.
Mitt nya material börjar stabilisera sig och när jag ser på filmen nu efteråt så framstår jag inte så stressad som jag kände mig.
Nu har jag inga föreställningar på en vecka. Det är väldigt skönt, för det har varit väldigt mycket på sistone och jag behöver lugna tempot lite. Det blir en halvdag på kontoret idag och sen får det räcka...tills på måndag...

Inga kommentarer: