tisdag 9 mars 2010

Rörande

Jag tycker fortfarande att det är lite rörande när jag blir inviterad till ett sällskap för att de vill höra just min comedy. Vilket förtroende! Vilken press...
Ikväll bar det av till Hörby och Lärarförbundet och det var ett sjuttiotal, varav de flesta var kvinnor, i publiken. De hade fixat en riktig scen och jag hade med ljud så allt var perfekt.
Det blev en bra föreställning.
De var helt klart trötta mot slutet, en hel arbetsdag och ett årsmöte på det kräver en del, men jag hade bra respons hela vägen.
Körde till och med en rutin som var helt oskriven och egentligen bara var en idé och den formulerade sig själv i stunden. Sånt känns magiskt.
Hemfärden gick i tät dimma och efter lite nattlig läxhjälp med Yngsta Dottern avslutade jag med Mästarnas mästare från SVT play i iPhonen.
Nu sova. Heldag i morgon: kontorsarbete, möte, sånglektion, skriva med Göran och Lars och se Al Pitcher på kvällen.



Inga kommentarer: