onsdag 3 mars 2010

Kollegor

Att vara ståuppkomiker är ett ensamjobb, inte bara på scen. Därför är det viktigt med kollegor. I allt för många år jobbade jag hemifrån, men nu har jag ett enkelt kontor och det är väldigt trevligt att ha grannar som man kan fika med, snacka lite vardagssnack och säga hej och klaga på vädret...
Nu när jag var i Stockholm blev det tydligt att jag är lite utanför den inre komikerkretsen. Det är bara 45 minuter till Malmö, men det skall ändå planeras om man vill träffa någon. Nu har jag inlett ett samarbete med Lena Frisk och vi skall ses åtminstone varannan vecka regelbundet och snacka comedy och skriva material. Och så har jag ju Lars och Göran.
Vi har samarbetat sedan 2001. Ett tag träffades vi varje måndag och det var väldigt bra. Nu blir det lite mer sällan, men vi håller igång samarbetet i alla fall. Och Tre Flugor har fått ett jobb i maj, så då måste vi ses och repa. Kul.
I morgon tar jag Skodan till Markaryd och träffar pågarna. Kanske att vi skriver ett skämt. Säkert är i alla fall att det blir trevligt och inspirerande.

Inga kommentarer: