fredag 26 mars 2010

Glasäpplet

Om min insats på The Tivoli i onsdags kan beskrivas som "konstig och medioker" så var torsdagens insats i Lund "rolig och professionell".
Jag var bra.
Guldäpplet är en utmärkelse som region Skåne delar ut till en vårdcentral i regionen. Det är medborgarna (patienterna) som nominerar och motiverar och en jury som utser. En herrans massa vårdvcentraler hade nominerats och fem av dem var nu uttagna till "finalen" och de fick presentera sin verksamhet. Och som de gjorde det!
Jag blev både stolt och rörd över att höra om allt detta fantastiska arbete som utförs och hur folk brinner för sitt jobb. Det är oerhört imponerande. Presentationerna var roliga och charmiga.
Min uppgift var att vara sidekick till moderatorn och jag gick in mellan alla presentationer och hade dessutom tre lite längre pass.
Det blev perfekt.
Jag har så mycket material att jag kunde göra associationer i bara ett steg från det som sagts och då blir det väldigt spontant och "här och nu". Jag funkar helt klart bäst när det är en lyssnande publik på en sån här "konferens".
Jag trivdes verkligen. Härligt "gig".

1 kommentar:

Gilbert Tribo sa...

Hej Martin

Det var mycket bra och du var i ditt esse. Tack för ett förtjänstfullt arbete. Men sen var det ju en alldeles fantastisk publik och ett enormt arbete som presenterades.

MVH

Gilbert Tribo
Regionråd FP