torsdag 2 april 2009

Spontancomedy

Igår gick jag ner till The Tivoli och HECK i Vinylbaren. Jag tänkte tigga till mig 7-10 minuter för att testa några nya saker. På plats visade det sig att HECK hade haft dålig koll på sina bokade komiker och det fanns mycket luft i programmet då en inte visste att han var bokad, en hoppade av samma dag och en "kanske skulle komma".
Så det blev väldigt spontant och improviserat i upplägget.
OK för mig för då fick jag lite mer utrymme och med facit i hand blev det riktigt bra. Trollis trollade lite extra och jag körde 16 minuter och vips så hade vi en full kväll.
Det är väldigt mysigt och bra i Vinylbaren. Perfekt för rookiecomedy. Det var väl ca 25 pers i publiken och det räcker bra i den lokalen. Och publiken var underbart snälla och lyssnande och tacksammare läge finns inte.
Bra jobbat av alla. Och jag fick konstaterat att "reflexvästar" kan bli nåt, "ironi" måste jag jobba mer med, "fetter" är för enkelt. Bra utvärdering för mig.
Bl.a. Trollis, Birgitta och Mattias körde också.


Inga kommentarer: