torsdag 30 april 2009

Kalmar

Bilden på Ann är tagen inifrån baren på Byttan i Kalmar. Det var nämligen utomhuspremiär ikväll. Fem grader varmt (kallt) och en huttrande publik som kommit för att se standup.
Det var en helt OK kväll. Nio komiker varav sju rookies var kanske någon för mycket, men med mig som avslutare på första akten och Ann som avslutare på andra akten blev det en bra kväll ändå.
Jag körde på rätt så tufft för att det behövdes piskas upp lite värme och stämning. Det är alltid lite snett med många rookies och en eller ett par etablerade komiker. Glappet blir väldigt stort.
Men arrangemanget var bra. Bra ljud och ljus och en skön publik och konferenciern skötte sig bra och höll sig kort.
Märkligast av allt är att jag bor på läger. Dvs jag delar rum på vandrarhemmet. Med fyra rookies. Lite kul och mycket konstigt. Back to lumpen. Tågresa och logement. Manöver!



3 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Bäddade du säck?

Martin Svensson sa...

Jag slängde tvålar på duschgolvet!

Fritte Fritzson sa...

nice. de yngre ska lära sig...